Wednesday, October 8, 2014

KUN FAYAKUN

Apabila Allah perintah jadi maka jadilah ia...
Kes kedua terjadi pada pelangganku...dalam tahun 2014 ini...



Kes pertama berlaku pada Ramadhan lepas...
'Akak...saya memang nak belikan Shaklee buat mak...mak kencing manis, kakinya dah berlubang, kak.., Saya nak kumpul duit hasil kraftangan ni...dapat upahannya nanti saya nak order dengan Kak Nun...'

Kes kedua berlaku pada Zulhijjah yang baru berlalu...
'Nun, akak nak beli buat mak...lemah sangat nampak...doktor kata kencing manis tapi kurang gula sampai pengsan baru-baru ni...dah warded tu...'
'Nun, jari kaki mak dah kena potong 2...saya harap mak segera pulang rumah...tak sabar nak beri set Shaklee ni...'
'Nun...jari mak kena potong lagi dua...risaunya akak...'
'Nun...kaki mak dah kena potong sampai bawah lutut...doktor kata ada jangkitan kuman...'
'Mak meninggal malam raya waktu tengah takbir raya...kebumi di pagi raya...'



Kedua-dua kes, ibunda tersayang mereka menemui Ilahi tak lama setelah anak-anak mereka berhasrat beralih untuk mengamalkan suplemen...

Ya, betul...aku memang berniaga vitamin Shaklee...
Namun, apa yang membuatkanku terusan berada di bidang ini ialah...
AKU MAHU BANTU MEREKA DI SEKELILINGKU...
Aku tidak punya harta untuk banyak disedekahkan...
Aku bukan jutawan untuk ke sana sini sedekah dalam amaun yang banyak...
Aku mampu menyampaikan dan berkongsi tentang kebaikan produk semata...
Apabila saudara mara dan rakan taulan kembali sihat...ALHAMDULILLAH...
Tetapi, jika berlaku seperti di atas, sedih rasanya...
Namun, anak-anak mereka telah berusaha sehabis baik untuk membantu ibunda mereka.

Nasihatku pada mereka ialah mulakan pengambilan suplemen mulai sekarang...
Ajaklah suami, anak-anak, saudara mara dan mereka di sekeliling untuk mengamalkan pengambilan suplemen...
Kesihatan yang baik membantu taraf hidup, membantu kualiti hidup, membantu kebahagiaan, membantu meningkatkan amal ibadat...

Wallahua'lam.


No comments:

Post a Comment